1. Estudi de mercat de les comunitats de veïns

Dins de les accions estratègiques que el CSIM desenvolupa, una de les més destacades per la seva importància i impacte ha estat la realització d’un ampli i ambiciós estudi de mercat sobre les comunitats de propietaris.

El principal objectiu de l’estudi ha estat conèixer els criteris de compra dels copropietaris i la seva evolució futura, el que ajudarà a trobar les claus que donin resposta a la manera de com compraran els serveis immobiliaris els futurs propietaris en un horitzó de 10 a 15 anys, anticipant d’aquesta manera les demandes del comprador futur. A partir de les dades obtingudes, també s’han treballat solucions potencials per desenvolupar en un futur. D’aquesta manera, les empreses dedicades a la gestió i els serveis a l’edifici disposaran d’una eina indispensable per afrontar els reptes de futur amb garanties.

En concret, l’estudi ha permès:


1. Entendre el mercat actualment, obtenint una radiografia dels consumidors actuals i futurs i les seves demandes futures

2. Identificar les principals tendències de consum (motivació de compra, tipologia de serveis comprats, canals, etc.)

3. Conèixer el paper de l'administrador dins aquest escenari (relació amb els propietaris, models actuals i futurs, relació amb proveïdors, digitalització,..)

4. Entendre i aprofundir com afecten les diferents variables i tendències i el grau d'interès que generen als consumidors (digitalització, sostenibilitat, estil de vida, importància i valor afegit de l'Administrador de finques)

El projecte ha tingut una durada de 4 mesos i ha comprès una fase d’exploració, amb una anàlisi qualitativa (16 entrevistes en profunditat) i quantitativa (1000 entrevistes) per entendre el present, seguit dʻuna fase dʻideació (amb 4 workshops) amb futurs clients i, finalment, una fase de cocreació i validació d’idees finals.

L'estudi ha permès respondre, entre altres qüestions, les preguntes següents:

  • Com compren els consumidors actuals (copropietaris) actualment? Com decideixen? Com decidiran?
  • Com reaccionen davant les tendències actuals i futures?
  • Com es prioritza la innovació?
  • Quines tendències tindran més potencial a mitjà-llarg termini?
  • Com els Administradors de Finques iniciaran el canvi al sector i passaran d'un rol passiu a un de proactiu?
  • Quines noves solucions podem desenvolupar per apropar-nos al nostre futur client?

La realització de l’estudi de mercat i el desenvolupament posterior de noves solucions a partir dels resultats obtinguts, permetrà així mateix que els proveïdors de serveis a comunitats de propietaris facin un salt qualitatiu en la seva oferta. En definitiva, es tracta de passar de ser un gestor d’incidències amb marges escassos, a optimitzar la gestió de l’edifici amb propostes proactives de valor.

Han participat en l’estudi 19 empreses sòcies del CSIM entre les quals administradors de finques i empreses que proveeixen serveis a Comunitats de Propietaris:


PROJECTES RELACIONATS

Altres projectes que estem desenvolupant a CSIM

Modificar cookies