Presentació de l'Estudi de Mercat de les Comunitats de Propietaris

Toni Subirats,

Durant l'acte de presentació del primer Estudi de mercat realitzat sobre les demandes del comprador futur a les Comunitats de Propietaris, la consultora encarregada de l'estudi, The Cocktail Analysis ha donat a conèixer algunes de les principals conclusions extretes de l'Estudi del qual ha estat anticipar algunes de les claus que marcaran el futur del sector i, concretament, l'evolució de la figura de l'Administrador de Finques en un horitzó de 10-15 anys.

La jornada, que ha reunit més de 100 assistents de més de 70 empreses del sector a l'Hotel H10 Casanova de Barcelona, ha començat amb la benvinguda per part de Javier Pérez del Pulgar, President del CSIM i Patricia Remiro, Clúster Manager, els qui han destacat la importància del CSIM com a plataforma per treballar conjuntament els reptes estratègics del sector, així com el gran interès despertat pel primer estudi d'aquesta naturalesa en què han participat una vintena d'empreses sòcies del Clúster.

Anticipant les demandes

Fernando Díez, de la consultora The Cocktail Analysis, ha fet conèixer les principals conclusions de l'Estudi que ha posat el focus en algunes de les claus que marcaran les demandes del client futur dels serveis immobiliaris:

  • Nivell d'exigència diferent en la demanda de serveis segons la sofisticació de la comunitat de veïns.
  • Es detecta un canvi generacional en la manera de relacionar-se amb la comunitat.
  • Es detecta que un 80% de comunitats tenen Administrador de Finques, de les quals un 34% està insatisfeta per manca de proactivitat, comunicació o poca transparència.

Es detecta un “gap” important entre l'oferta de serveis de l'Administrador de Finques actual i les solucions que demanen els copropietaris més joves, detectant la necessitat d'evolucionar el rol de l'Administrador de Finques de ser un mer Gestor, a tenir un rol més Previsor, Assessor, Facilitador i, finalment, Integrador de la Comunitat i dels serveis.

L'Estudi identifica 5 grans tendències que l'Administrador haurà d'assumir i que marcaran l’evolució dels futurs serveis:

  • Estalvi, eficiència i sostenibilitat
  • Administració proactiva: rehabilitació i adaptació
  • Comunitats intel·ligents: domòtica i seguretat
  • Digitalització de la gestió comunitària
  • Creació de comunitat i vincles

L´acte també ha comptat amb la presència de César Crespo, subdirector general de Grupo Mutua de Propietarios i empresa patrocinadora de l´Estudi, que ha volgut destacar l´estreta relació del grup amb els Administradors de Finques.

Diàleg sobre reptes i oportunitats

La presentació ha conclòs amb una taula rodona, moderada per Joan Lluís Saperas, soci d'honor del CSIM, i que ha comptat amb la participació de José Miguel Díez, Fservices, Jordi Tomàs, Guinot Prunera, Lluís Sisquella, Grup Sisquella i Jordi Mercadal, de Schindler, que ha afegit interessants reflexions sobre com el sector pot evolucionar i anar incorporat els canvis que els clients exigeixen.

Algunes idees clau que han sorgit durant el debat són la necessitat de comunicar i mesurar el nivell de servei ofert a les comunitats, la necessitat d‟analitzar les carteres per oferir serveis personalitzats o adaptats o pensar la comunitat en clau empresarial on és important optimitzar costos i recursos.

Finalment, s'ha destacat la importància que tenen les noves tecnologies en la transformació del sector i que haurien de servir per evolucionar el rol de l'Administrador de Finques, oferir nous serveis adaptats i millorar la comunicació amb els clients.

Un dels missatges principals de la xerrada final ha estat ressaltar la necessitat de plataformes de treball transversal i cooperatiu com el CSIM per treballar la transformació del negoci de les empreses de l'ecosistema immobiliari.

Modificar cookies