En el treball continu d’identificar l’afectació dels canvis i noves tendències socials i tecnològiques en el mercat immobiliari, així com l’evolució dels criteris de compra dels clients i les actuacions de la competència tant a nivell nacional com internacional, el passat 28 de setembre el CSIM va realitzar un taller destinat a explorar els nous models transaccionals del negoci immobiliari. L’objectiu del taller, després d’exposar la conjuntura i la situació actual en aquest àmbit, era el d’escollir les accions concretes sobre les quals treballar en un futur.
Seguint amb la mecànica ja establerta en anteriors grups de treball, en aquest quart grup de treball es van identificar els reptes més importants en aquesta àrea. Principalment, es va parlar de com millorar la captació de leads venedors a través del coneixement de el client (big data, AI, CRM, etc.) i a través també d’estratègies de màrqueting digital, de com potenciar la venda creuada entre AFH i transaccional i entre AFV i transaccional (reformes, rehabilitacions, mudances, finançament, etc.), de quina manera es podria millorar la venda creuada d’altres serveis en el moment de la transacció, sobre on es visualitza una col·laboració amb les start up ‘s transaccionals, o com reduir la dependència dels portals sobretot en la captació de leads compradors.
A partir de tots aquests reptes de present i de futur, les empreses participants en el taller van identificar els més importants o aquells on es poden establir més oportunitats o accions immediates. Així, d’entre tots ells, els que marcaran les futures accions del CSIM en aquest àmbit seran els tres primers. És a dir:
• Com millorar la captació de leads venedors a través del coneixement de el client (big data, AI, CRM, etc.) i estratègies de màrqueting digital.
• Com millorar la venda creuada entre AFH i transaccional i entre AFV i transaccional (reformes, rehabilitacions, mudances, finançament, etc.).
• Com millorar la venda creuada d’altres serveis en el moment de la transacció.
A partir d’aquí, es va evidenciar la necessitat d’un treball profund que permeti el trànsit cap a noves dinàmiques en l’àmbit dels nous models transaccionals. Algunes de les actuacions clau i estratègiques identificades de cara a la feina conjunt van ser:
• Desenvolupament i incorporació de nous models de proptech (inversió en publicitat, instant buyers, etc.).
• Desenvolupar millor els canals actuals (oficina, captadors, MLS, referències, etc.).
• Captació de nous perfils de clients i/o inversors.
• Treballar a nivell de branding per diferenciar comercialment els dos negocis diferents de manera clara (dues marques, imatge confiança, LOPD, etc.).
• Millorar els serveis d’AFH (incrementar la proactivitat, millor control de costos).
• Market place de leads venedors – aliances amb transaccionals especialitzats.
• Professionalització de la comunicació (venda creuada AH / AV-Transaccional).
• Treballar i fer prospecció amb la thick data (Big data vs) que es pot obtenir a partir de l’AFH.
• Incorporar nous serveis (assegurances, hipoteques, mudances, jurídic, finançament petita reformes, subministraments, rehabilitació, etc.) mitjançant dues vies:
-Desenvolupament propi.
– Acords amb tercers:
• Projectes de vigilància de negoci per identificar nous serveis/col·laboracions d’interès.
• Desenvolupar productes ad hoc també per al comprador, no només per al venedor (client “habitual”).
• Posar a el client en el centre (desenvolupar una experiència consumer centric- El viatge de client).
.