El Pla d'Acció inicial del Clúster dona resposta a través de 12 projectes als reptes estratègics del sector identificats per a cada àmbit de treball i en cadascun dels verticals del CSIM (Gestió i Serveis a l'Edifici, Serveis a l'Inversor i Serveis Transaccionals) i /o transversals per a tot el clúster:
A més de la participació en projectes, oferim un complet pla d'activitats per generar espais de coneixement, estímul de la innovació i creació de sinergies i noves oportunitats de negoci en l'àmbit immobiliari.
Trobades CSIM
Trobades mensuals amb professionals rellevants i/o experts del sector immobiliari amb els quals es comparteix temàtiques d’actualitat i tendències del sector. Aquests esdeveniments permeten, a més, el networking entre socis i la presentació dels nous membres del CSIM.
Visites Estratègiques
L'objectiu de les visites estratègiques és conèixer l'organització “in House” d'empreses clau del sector immobiliari i descobrir bones pràctiques empresarials. Aquestes visites permeten conèixer com s'estructuren les operacions de l'empresa, els seus recursos i l'organització, i com plantegen la innovació i els reptes de futur.
Formació – CSIM School
Programes de talent i formació en diferents àmbits de negoci del sector immobiliari ja sigui en format de càpsules formatives impartides pels mateixos socis en àrees d’especialització, o bé programes formatius en col·laboració amb entitats referents del sector.
Workshops innovació
Sessions dedicades a explorar nous models de negoci i innovació de la mà d’agents externs o en col·laboració amb altres entitats de l’àmbit proptech.
Participació en esdeveniments Real Estate
El CSIM és present a les principals fires del sector Immobiliari (The District, SIMAPRO, etc.) organitzant la participació dels socis del CSIM en el programa de conferències i/o amb stands agrupats.
Immersió estratègica #InmoDate
#InmoDate és la trobada anual imprescindible per a tots els socis/es del CSIM en que, a través de diferents taules rodones i debats participatius, es comparteix coneixement
estratègic i s'avaluen els reptes actuals del sector immobiliari per identificar les prioritats a futur del clúster.
Jornades CSIM
Jornades o webinars organitzats pel CSIM o en col·laboració amb altres agents centrades en temàtiques o tendències rellevants del sector.
Sessions estratègiques
Sessions on s'identifiquen reptes estratègics del sector i es treballen actuacions potencials i projectes a futur del clúster.
Comissions executives CSIM
Les comissions executives del CSIM han estat creades per contribuir a la consecució dels objectius del clúster i abastar tots els aspectes operatius i de promoció del clúster.
Les comissions executives del CSIM han estat creades per contribuir a la consecució dels objectius del clúster i abastar tots els aspectes operatius i de promoció del clúster. Actuen com a grups de treball i de proposta d'accions per a l'equip del CSIM, juntament amb el qual desenvoluparan les diferents línies d'acció a les principals àrees operatives del clúster.
Té el focus en totes aquelles activitats i dinàmiques de grup que fomentin el Networking, enforteixin les relacions de confiança entre socis del clúster i promoguin la col·laboració efectiva com a estratègica. Es treballa també tots els aspectes de màrqueting i comunicació del clúster (intern/extern) així com la fidelització i la retenció de socis en conjunció amb la comissió d'Expansió i Desenvolupament.
Es dedica a plantejar estratègies de captació de nous socis, tant pel que fa a empreses com a institucions i agents d'entorn com universitats, centres tecnològics i altres entitats. Aquesta comissió també focalitza esforços per identificar noves fonts d'ingressos (patrocinis, serveis, subvencions i ajuts) així com el desenvolupament d'acords de col·laboració i noves aliances.
Té per objectiu coordinar els grups de treball dels projectes del clúster amb una visió transversal i assegurar una alineació correcta del pla d'acció amb els reptes estratègics marcats. Treballa també la proposta de nous projectes per part dels socis o altres entitats (interclúster, projectes internacionals, projectes d'innovació, etc.)
Es centra a detectar tendències de mercat i nous negocis en aspectes de formació, estratègies d'atracció i retenció del talent, noves cultures empresarials, etc. Té com a objectiu treballar la planificació formativa del CSIM School i elaborar acords de col·laboració amb entitats formatives (universitats i altres centres de formació especialitzats en àmbit immobiliari)